5 Restoran Seafood Terbaik di Johor Bahru

Restoran Seafood Terbaik di Johor Bahru

Johor Bahru mempunyai beberapa restoran seafood yang terkenal dengan hidangan seafood. Dengan adanya hasil laut yang segar, ia boleh menghasilkan masakan yang sedap tanpa perlu bahan pengawet. Jika anda masih buntu dan masih tercari-cari tempat untuk mendapatkan makan malam, kami menyediakan senarai restoran seafood di Johor Bahru untuk anda. Kami juga mneyediakan perkhidmatan teksi persendirian dari Singapore ke JB. Mari tempah dengan kami sekarang!

1. Restoran Anjung Senibong

Kampung Senibong Seafood mempunyai 7 deretan kedai yang menjual makanan laut. Kesemua kedai berhadapan dengan laut dan ia terletak di Kampung Senibong di Permas Jaya. Restoran Anjung Senibong merupakan salah satu kedai yang kerap menjadi tarikan.

Mereka menyediakan dan menjual pelbagai jenis menu dan terdiri daripada pelbagai makanan laut yang anda inginkan. Anda juga boleh memilih makanan laut sendiri dan harga akan bergantung kepada berat kepada pilihan yang anda buat. Mereka mempunyai ikan hidup, ikan pari, ketam, udang dan sotong. (www.sg2jb.com)

 

2. Tepian Tebrau

Medan Selera Tepian Tebrau merupakan deretan kedai yang menjual pelbagai jenis makanan termasuk makanan laut. Di sini anda berpeluang untuk berjalan dan melihat setiap kedai dan menu yang dijual sebelum membuat pilihan. Di sini, pengunjung tidak putus-putus datang dan mungkin akan ada sedikit masalah untuk meletakkan kenderaan di kawasan yang dekat. (www.sg2jb.com)

 

3. Restoran Sayam

Restoran Sayam ini sangat terkenal dengan makanan laut Thailand style yang sedap dengan harga yang berpatutan. Antara makanan yang menjadi trademark restoran ini adalah tomyam, ikan masak stim dan ikan pari bakar kerana semua menu tersebut sangat memuaskan pelanggan mereka setakat ini. Restoran ini sentiasa penuh dengan pelanggan. Oleh itu, anda perlu plan jadual perjalanan anda dengan baik. Mereka turut menjual makanan berasaskan ketam, sotong dan udang. (www.sg2jb.com)

 

4. Restoran Grand Seafood

Terletak berhadapan dengan Hospital Permai. Restoran Seafood ini menyediakan makanan laut yang segar dan sedap pada harga yang berpatutan. Ramai pengunjung kerap datang ke sini kerana masakannya sangat sedap dan menyelerakan. Antara menu yang menjadi pilihan di Grand Seafood ialah ikan siakap stim limau, ketam telur asin dan udang masak butter. (www.sg2jb.com)

 

5. Restoran Damai Seafood


Restoran Damai Seafood terletak di kawasan agak terpencil namun kerap menjadi tumpuan pengunjung datang dan restorannya sentiasa penuh dengan pengunjung. Antara menu menarik yang disediakan di sini ialah shark fin soup. Restoran seafood ini juga menyediakan hidangan makanan laut yang sedap pada harga yang berpatutan. Suasana yang harmoni dengan hiasan-hiasan kayu memenuhi setiap ruang di restoran ini. Restoran ini juga menyediakan tempat untuk membuat majlis keramaian. (www.sg2jb.com)


Last but not least, you can book private taxi service via SG2JB. SG2JB provide transportation service to let you cross between Singapore and Johor Bahru from any places in Singapore to any place in Johor, including Johor Bahru town, Legoland, JPO, The Little Big Club, even Kukup, Desaru and Mersing and so on. (www.sg2jb.com)

SG2JB provide a few type of comfortable 7-seaters MPV for you to choose from, the price for one way trip is as low as SGD100.00 depends on what kind of vehicle you are choosing and the destination you are going. If you are choosing a Toyato Innova and travelling to Johor Bahru from any place in Singapore, it will cost you SGD100.00 for one car booked. Since MPV allow maximum to 6 persons per car, so if you share, one person is only around SGD16.70. Cheap yet comfortable, why not? Moreover, SG2JB is having promotions now, if you book now, one way trip is only SGD90.00! (www.sg2jb.com)

Online Booking

8 Comments on "5 Restoran Seafood Terbaik di Johor Bahru"

  1. Vortex BioShield® have developed a range of EMF Blocker that has quantum neutralizing properties that can reduce the effects of radiation.

  2. Thanks for the blog post.Much thanks again.

  3. Some truly quality articles on this internet site , saved to fav.

  4. Hello, Neat post. There is a problem along with your site in internet explorer, could test this… IE nonetheless is the market leader and a huge component of other folks will omit your magnificent writing due to this problem.

  5. Very good blog article. Fantastic.

  6. May I simply just say what a comfort to find a person that genuinely understands what they are discussing on the web. You certainly understand how to bring a problem to light and make it important. More and more people really need to read this and understand this side of your story. I was surprised that you’re not more popular given that you surely possess the gift.

  7. Good write-up, I’m regular visitor of one’s site, maintain up the nice operate, and It’s going to be a regular visitor for a long time.

  8. Your style is really unique compared to other folks I have read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just bookmark this blog.

Leave a comment